AUTO: Opel nevzdáva zápas o prežitie

Rüsselsheim/Bochum 16. decembra (TASR) - Automobilka Opel, dcéra amerického General Motors, ktorá sa už roky nemôže dostať z problémov, nevzdáva zápas o prežitie. Agentúra DPA cituje vyjadrenia dočasného šéfa automobilky Thomasa Sedrana pre týždenník Wirtschaftswoche, že podnik chce doviesť k zisku prienikom na lukratívne trhy Ďalekého východu. Opel pracuje na zámere, aby začal predávať viac ...

Rüsselsheim/Bochum 16. decembra (TASR) - Automobilka Opel, dcéra amerického General Motors, ktorá sa už roky nemôže dostať z problémov, nevzdáva zápas o prežitie. Agentúra DPA cituje vyjadrenia dočasného šéfa automobilky Thomasa Sedrana pre týždenník Wirtschaftswoche, že podnik chce doviesť k zisku prienikom na lukratívne trhy Ďalekého východu. Opel pracuje na zámere, aby začal predávať viac áut v Číne.

Doteraz sú exportné možnosti automobilky mimo európskeho kontinentu obmedzené. Mnohí experti trhu s vozidlami sa zhodujú, že vedenie GM sa na zámorských trhoch vyhýba vnútrokoncernovej konkurencii a nechce dopustiť, aby Opel ohrozoval odbyt Chevroletu.

Pred bochumským závodom Opelu, v ktorom sa v roku 2016 skončí výroba, vládol v sobotu (15.12.) pokoj. Slávnosť k 50. výročiu závodu, ktorá sa mala konať za účasti asi 20.000 ľudí, organizátori zrušili. Nekonalo sa ani protestné zhromaždenie Bochumčanov nespokojných so zánikom výroby a s prepustením všetkých 3000 zamestnancov. Montážne linky však na protest proti opatreniam stáli viac hodín v piatok.

Odborníci predpokladajú, že zamestnanci Opela sa o tri roky dobre umiestnenia na pracovnom trhu. Šéf bochumskej Agentúry práce Luidger Wolterhoff pre týždenník Focus povedal, že po zatvorení závodu Nokie v meste v roku 2009 si asi 50 % prepustených do roka našlo nové zamestnanie. V prípade zamestnancov automobilky bude miera úspešnosti vyššia. Zo závodu odišlo v rokoch 2010-2012 približne 1200 osôb a špeciálna organizácia, ktorá im mala pomôcť k novému pracovnému miestu, dosahuje veľmi dobré výsledky. Podľa tlače je jej úspešnosť do 70 %.

Sedran vidí šance na exportný úspech Opela aj v Austrálii, Severnej Amerike, Rusku a Turecku. V Európe sa chce stať Opel druhou najrozšírenejšou značkou osobných automobilov. Zatiaľ sa nachádza za Volkswagenom a Renaultom.

Sedran spája posilnenie budúcnosti dcéry GM aj s výrobou modelu Mokka, ktorý sa montuje v Južnej Kórei, v Európe. Model, ktorý prišiel do autopredajní v októbri, získal už 63.000 objednávok. Rýchlejšiemu presunu jeho výroby na starý kontinent bránia technické problémy. Na trhu dobre zarezonovalo aj mestské auto Adam, vyrábané v nemeckom Eisenachu. Začnú ho predávať v januári.

3 jns ed

© TASR Tlačová agentúra Slovenskej republiky. Všetky práva vyhradené.