AUTO: Toyota chce do r. 2015 predávať na reformujúcich sa trhoch 50 % produkcie

Tokio 25. mája (TASR) - Japonská automobilka Toyota Motor plánuje do roku 2015 uviesť na reformujúcich sa trhoch osem menších modelov. Cieľom je zvýšiť svoj podiel na týchto trhoch a priblížiť sa k najúspešnejším hráčom na nich, akými sú Volkswagen, Hyundai a General Motors. Uviedla to dnes japonská automobilka.

Tokio 25. mája (TASR) - Japonská automobilka Toyota Motor plánuje do roku 2015 uviesť na reformujúcich sa trhoch osem menších modelov. Cieľom je zvýšiť svoj podiel na týchto trhoch a priblížiť sa k najúspešnejším hráčom na nich, akými sú Volkswagen, Hyundai a General Motors. Uviedla to dnes japonská automobilka.

Toyota sa snaží znížiť závislosť od rozvinutých trhov Severnej Ameriky, Európy a Japonska, kde už nemôže očakávať výraznejší rast a pozornosť chce zamerať na rastové trhy ako Čína, India a Brazília.

Viceprezident Toyoty Jukitoši Funo dnes novinárov informoval, že do roku 2015 chce spoločnosť predávať na spomínaných trhoch 50 % svojej svetovej produkcie. V roku 2011 to bolo 45 % a v roku 2000 okolo 18,6 %. S cieľom znížiť výrobné náklady firma plánuje v reformujúcich sa krajinách výrazne posilniť výskum a vývoj, ako aj výrobu komponentov.

Budúce modely by mali stáť najmenej okolo 1 milióna jenov (10.025 eur). Firma podľa Funa neplánuje vstupovať do mimoriadne lacného segmentu s autami v cene okolo 500.000 jenov. Poprel tak informácie denníka Asahi, podľa ktorého Toyota pracuje na modeli za zhruba 500.000 jenov pre indický trh a ktorý by sa mal začať predávať približne od roku 2016.

Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

(1 EUR = 99,75 JPY)

 

 

1 2 dan pop

 

© TASR Tlačová agentúra Slovenskej republiky. Všetky práva vyhradené.